Lezing Bianca de Jong-Muhren

zaterdag 12 december 2015
Op 10 december kwam WGM Bianca de Jong-Muhren vertellen over het Nederlands damesteam tijdens het EK Landen in november. Enkele tientallen schakers waren van heinde en verre gekomen om de avond bij te wonen. Op geanimeerde wijze vertelde Bianca over de oprichting van de Stichting ChessQueens en de voorbereiding voor het EK. Daarna ging ze in op de 9 wedstrijden van het EK. Van elk van de speelsters kwam een partijfragment aan bod. Bianca sprak ook over de gang van zaken tijdens het toernooi, de rol van de coaches en de dagindeling.
Tijdens en na de lezing was er gelegenheid om vragen te stellen. Hier werd door de aanwezig veelvuldig gebruik van gemaakt. Daaruit blijkt wel dat de lezing bij velen in de smaak viel. Dat was ook te merken aan de reacties na afloop. Wederom kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde lezing.