Interne competitie van start

zondag 6 september 2020
Zoals besloten tijdens de jaarvergadering begint aanstaande donderdag de interne competitie weer, onder aangepaste omstandigheden.

Het zal voor iedereen wennen zijn en wellicht zijn gaandeweg andere aanpassingen nodig, maar het is niet anders. Het is vooral een kwestie van rekening houden met elkaar en aanpassen aan bijzondere omstandigheden van tijdelijke aard.

Samengevat komen de aangepaste maatregelen neer op het volgende:

• Wie symptomen van Covid-19 heeft of denkt te zijn besmet komt niet naar het speellokaal.
  • We spelen verdeeld over 2 ruimtes, waardoor er meer ruimte is tussen de borden en minder personen in dezelfde ruimte zitten.
  • De afstand tussen de 2 tegenstanders is zo groot dat er gespeeld kan worden met 2 borden. Indien beide spelers akkoord zijn dan kan worden gespeeld aan één bord; indien een speler liever met twee borden speelt dan wordt dat aangehouden.
  • Toeschouwers dienen tenminste 1½ meter afstand te houden van de spelers.
  • Tijdens de wedstrijden hebben alleen clubleden en personeel van Het Streeperkruis toegang tot de speelzalen.
  • Mondkapjes en desinfectiemiddelen zijn aanwezig in de speelzalen. Bij binnenkomst wordt iedereen dringend verzocht zijn handen te wassen of te desinfecteren. Het gebruik van mondkapjes is optioneel; houd daarbij a.u.b. ook rekening met de wens van de tegenstander.
Omdat we meer afmeldingen verwachten dan in andere jaren ontvangen spelers voor iedere ronde waarvoor ze zich correct hebben afgemeld ⅓ van de eigen rangwaarde; de bepaling dat vanaf de 8e afmelding nog maar 1/6 van zijn rangwaarde krijgt vervalt voor dit seizoen.