Frits Esser overleden

woensdag 23 augustus 2023
Frits Esser is overleden. Frits werd in 1963 lid van Schaakvereniging Schaesberg. Al snel was Frits niet alleen maar schaker, maar al kort na zijn komst stak hij de handen uit de mouwen. Hij organiseerde wedstrijden, haalde spelers naar de club, maakte clubbladen, was bestuurslid, deed de toto, ..... Je kunt het zo gek niet bedenken of Frits deed het.

Naast al het werk, bleef hij ook fanatiek schaken, tot op hoge leeftijd. Iedere donderdag op de club, iedere maand in het team. Hij draaide zijn hand er niet voor om om desnoods met het eerste mee te gaan naar Utrecht. Rond zijn 80e ging zijn gezondheid achteruit. Een bezoek aan de clubavond werd moeilijk. Op 7 december 2017, een paar weken voor zijn 81e verjaardag, speelde hij zijn laatste partij in de interne competitie. Hij bleef echter af en toe berichtjes en foto′s sturen. In de nacht van 21 op 22 augustus is Frits gestorven, in zijn eigen huis in Kerkrade.

We wensen zijn vrouw Bettie, alle overige familieleden en vrienden veel sterkte toe.

Frits (rechts) met zijn naamgenoot Jean Esser

Frits (rechts) schaakt met zijn kleindochter

Frits (rechts) maakt foto′s tijdens een lezing in 2014