Schaesberg 3 kampioen!

dinsdag 5 april 2016
Schaesberg 3 is kampioen geworden in de 2e klasse B. Het jeugdteam won alle wedstrijden en kwam zelfs tot 37½ bordpunt. Dat is een half puntje minder dan de top 2 in de promotieklasse, die nota bene 2 borden meer hebben! Drie wedstrijden werden gewonnen met de maximale score. Volgend seizoen mag het team aan de bak in de eerste klasse.

Het kampioensteam bestaat uit teamleider Danny Arns, Jonas Dietz, Tom Höfken, Leonardo Enrico Korinth, Till Quintana, David Schülting en Patrick Voßen. Tom speelde in de laatste ronde aan bord 1 van Schaesberg 2 en won.
Foto: Ynze Mengerink

Schaesberg 1 eindigde als 2e in de promotieklasse. Net te weinig voor promotie, omdat van kampioen Voerendaal 3 nipt werd verloren. Het tweede verloor de laatste ronde van DJZ 1 en miste daardoor het kampioenschap. In klasse 1B eindigden 4 teams met 10 matchpunten. De onderlinge verschillen tussen deze 4 zijn steeds 1 bordpunt. Op basis daarvan eindigde Schaesberg 2 als derde. Schaesberg 4 draaide ook niet slecht. Met 7 matchpunten eindigde het op de 4e plaats.

Al met al een sterk seizoen van de Schaesbergse teams. De eerste 3 teams hebben tot en met de laatste ronde meegespeeld om het kampioenschap en ook 4e draaide in de top mee. Volgend seizoen mag Schaesberg 1 opnieuw proberen het kampioenschap binnen te slepen, waarschijnlijk zonder promotie naar de KNSB als de plannen om de competities los te koppelen doorgaan. Schaesberg 2, dan met 6 spelers, mag ook weer een gooi doen naar het kampioenschap en Schaesberg 3 zal zeker van zich doen spreken in de 1e klasse. Het 4e kan opnieuw proberen in de top 3 te komen, misschien zelfs wel een promotieplaats pakken.